Συνέντευξη από έναν ναυτικό!

                   
Όταν μου ανέθεσε η καθηγήτριά μου να πάρω μια συνέντευξη στα πλαίσια του προγράμματος της περιβαλλοντικής, χάρηκα ιδιαίτερα, γιατί πάντα μου άρεσε να παρακολουθώ συνεντεύξεις που έπαιρναν οι δημοσιογράφοι, όχι μόνον από προσωπικότητες, αλλά κι από απλούς ανθρώπους.


Έτσι, λοιπόν σκέφτηκα να προσπαθήσω να πάρω συνέντευξη από έναν απλό εργαζόμενο άνθρωπο που δεν είναι άλλος από τον πατέρα μου, Μιλτιάδη Αδαμόπουλο. Το επάγγελμά του είναι ναυτικός κι ειλικρινά σκέφτομαι ότι πολλοί άνθρωποι θα είχαν απορίες σχετικά με το τι ακριβώς κάνουν οι ναυτικοί μέσα σε ένα μεγάλο βαπόρι που ταξιδεύει μεσοπέλαγα για πολλές μέρες, χωρίς να αντικρίζουν στεριά.


Με την ευκαιρία μιας ολιγοήμερης άδειάς του που βρέθηκε κοντά μας, αφού καθίσαμε αναπαυτικά στους καναπέδες του σαλονιού μας κι έχοντας απέναντί μου έναν ναυτικό και παίρνοντας εγώ το ρόλο του δημοσιογράφου, του έθεσα τις παρακάτω ερωτήσεις:

Ερώτηση: Πόσον ετών είστε κύριε Αδαμόπουλε και πόσα χρόνια δουλεύετε ως ναυτικός;

Απάντηση: Είμαι 40 χρονών και δουλεύω ως ναυτικός εδώ και τρία χρόνια.


Ερώτηση: Με ποια εταιρεία συνεργάζεστε; Είναι ελληνική ή ξένη;

Απάντηση: Είναι ελληνική εταιρεία κι ονομάζεται Hellenic Seaways. Στην εταιρεία αυτή έχουν ενώσει τις δυνάμεις τους έλληνες εφοπλιστές κι ο στόλος της εταιρείας αποτελείται από τριάντα πλοία , εκ των οποίων 14 είναι συμβατικά πλοία και τα υπόλοιπα 16 είναι ταχύπλοα.

Ερώτηση: Σε ποιες θάλασσες ταξιδεύετε; Εσωτερικό ή εξωτερικό;

Απάντηση: Ξεκίνησα να εργάζομαι στη γραμμή Πειραιά – Κρήτη για δύο χρόνια περίπου και στη συνέχεια ταξίδεψα σε χώρες που βρέχονται από τη Μεσόγειο Θάλασσα ( Αλγερία, Τυνησία, Ισπανία, Πορτογαλία κλπ )

Ερώτηση: Ποια ακριβώς είναι η ειδικότητά σας μέσα στο καράβι;

Απάντηση: Ξεκίνησα ως βοηθός μάγειρα αφού εκπαιδεύτηκα σε σχολή για ένα εξάμηνο περίπου, αλλά στη συνέχεια φοίτησα σε σχολή και πήρα ειδικότητα μηχανικού και τώρα στο πλοίο που είμαι απασχολούμαι στη συντήρηση και λειτουργία των μηχανών.


Ερώτηση: Ποιες δυσκολίες αντιμετωπίζετε σε αυτό το πόστο που έχετε επιλέξει;

Απάντηση: Είναι δύσκολα από την άποψη ότι αναγκαστικά βρίσκεσαι για πολλές ώρες στο κατώτατο σημείο του πλοίου, ο θόρυβος είναι πολύ μεγάλος και συνεχής, καθώς και η ζέστη. Γι αυτό το λόγο όταν μπαίνουμε στο θάλαμο των μηχανών φοράμε ειδικές φόρμες και ακουστικά.
Ερώτηση: Έχετε ελεύθερο χρόνο; Και πως τον αξιοποιείται πάνω στο πλοίο;

Απάντηση: Ελεύθερος χρόνος υπάρχει, γιατί όταν τελειώνεις τη βάρδιά σου, μπορείς να ασχοληθείς με οτιδήποτε σε ευχαριστεί. Σίγουρα χρειάζονται κάποιες ώρες ύπνου και μετά θα ασχοληθείς με τις προσωπικές σου δουλειές π.χ. να πλύνεις τα ρούχα σου, να τα σιδερώσεις κ.ο.κ. Μπορείς να βρεθείς με συναδέλφους σου στο μπαρ του πλοίου και όταν το καράβι πιάσει λιμάνι, τότε εάν επιτρέπεται, όχι πάντα, μπορείς να κατέβεις και να κάνεις μια επίσκεψη στην πόλη που θα βρίσκεσαι.


Ερώτηση: Ποια είναι τα συναισθήματα που σας γεννιούνται καθώς ταξιδεύετε μακριά από την οικογένειά σας;

Απάντηση: Αν κάποιος έλεγε ότι δεν στεναχωριέται, θα έλεγε ψέματα. Ίσως το κομμάτι αυτό να είναι το πιο δύσκολο, γιατί κανείς δεν θέλει να είναι μακριά από το σπίτι και τα παιδιά του. Ευτυχώς που η τεχνολογία έχει προχωρήσει και η επικοινωνία μπορεί να είναι πιο συχνή και ευκολότερη μέσω κινητού τηλεφώνου ή μέσω διαδικτύου. Ειδικά όταν ταξιδεύεις εκτός Ελλάδας, λαχταράς να ακούσεις τη φωνή των δικών σου στο τηλέφωνο κι όταν λόγω απόστασης οι κλήσεις δεν είναι εφικτές η λύπη και η ανησυχία σου είναι μεγάλες.

Ερώτηση: Αυτό το διάστημα που ταξιδεύετε έχετε κινδυνέψει σε κάποιο από τα ταξίδια σας, λόγω μεγάλης κακοκαιρίας ;

Απάντηση: Όχι μέχρι σήμερα δεν μπορώ να πω ότι έχουμε πέσει σε μεγάλη φουρτούνα ώστε να κινδυνέψει το πλοίο. Εξάλλου τα ταξίδια που έχω κάνει είναι κυρίως τους ανοιξιάτικους και καλοκαιρινούς μήνες κι έχουμε γενικά συναντήσει καλές θάλασσες. Τα πλοία είναι μεγάλα και σε αρκετά καλή κατάσταση. Προβλήματα στις μηχανές βέβαια κατά καιρούς έχουν παρουσιαστεί, αλλά μέχρι σήμερα ευτυχώς επιλύθηκαν με επιτυχία.

Ερώτηση: Επειδή γενικά η δουλειά σας είναι επικίνδυνη, είστε ευχαριστημένος από τις οικονομικές αποδοχές σας;

Απάντηση: Μην θεωρείτε ότι τα χρήματα που παίρνει ο απλός ναυτικός είναι πολλά. Είναι πολύ λίγα. Λίγο καλύτερα πληρώνονται όσοι έχουν κάποια ειδικότητα μέσα στο πλοίο, δηλαδή ο καπετάνιος, ο ηλεκτρολόγος - μηχανολόγος, ο πρώτος μηχανικός κ.ο.κ. Βέβαια, η οικονομική κρίση έχει αγγίξει και τη ναυτιλία μας, αφού έχουμε μείωση στους μισθούς μας και δεν υπάρχει συνέπεια στις πληρωμές μας. Ευελπιστούμε να αλλάξει η κατάσταση, γιατί η δουλειά μας είναι δύσκολη κι επικίνδυνη.

Ερώτηση: Επιλέξατε αυτή τη δουλειά γιατί σας άρεσε ή γιατί αναγκαστήκατε;

Απάντηση: Στην αρχή δυσκολεύτηκα, αλλά στην πορεία συνήθισα. Το εργοστάσιο που δούλευα έκλεισε, οπότε στράφηκα προς αυτό τον τομέα. Παρόλα τα μειονεκτήματα έχει και πλεονεκτήματα, αφού γνωρίζεις άλλες περιοχές της πατρίδας σου όταν ταξιδεύεις εντός συνόρων. Γνωρίζεις διαφορετικούς λαούς και πολιτισμούς όταν ταξιδεύεις σε ξένες χώρες που ίσως δεν θα είχες τη δυνατότητα υπό άλλες συνθήκες να επισκεφθείς.

Κύριε Αδαμόπουλε, σας ευχαριστώ για το χρόνο που μου διαθέσατε, πολύ σημαντικά αυτά που μας είπατε, σας εύχομαι καλές θάλασσες!


Κατερίνα Αδαμοπούλου


1 σχόλιο:

  1. πολυ ωραια εργασια θα την χρησιμοποιησω στην εργασια της τεχνολογιας... επισης εχετε ωραιες εικονες και στο θεμα ζωγραφικη εχω να πω πως ζωγραφιζετε πολυ ωραια...




    Βασιλική Γκρίνια Λιτόχωρο Πιερίας ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή