Σχολική αποτυχία και κοινωνική προσαρμογή



«Οι απαιτήσεις επίδοσης στα μαθήματα


των παιδιών που δεν προσαρμόζονται στο σχολείο»

Η πρώτη ευκαιρία για το παιδί να λειτουργήσει κοινωνικά σε ένα ευρύτατο περιβάλλον από αυτό της οικογένειας είναι το σχολείο. Η επιτυχία του παιδιού εξαρτάται απ' το αν έχει αυτοπεποίθηση και ενδιαφέροντα, απ’ το αν γνωρίζει τι είδους συμπεριφορά είναι αποδεκτή και πως μπορεί να επιβάλλεται στην παρόρμηση του, ώστε να συμπεριφέρεται με κατάλληλο τρόπο. Επιπλέον, εξαρτάται από το αν μπορεί να κάνει υπομονή να ακολουθεί οδηγίες και να στρέφεται στους δασκάλους για βοήθεια, ενώ παράλληλα να μπορεί να εκφράζει τη γνώμη και τις ανάγκες του, όταν συναναστρέφεται με άλλα παιδιά.

Συγχρόνως, η σχολική ζωή έχει απαιτήσεις επίδοσης στα μαθήματα. Οι περισσότεροι μαθητές που παρουσιάζουν μειωμένη κοινωνική προσαρμοστικότητα δεν τα πηγαίνουν καλά στο σχολείο. Το μέγεθος του προβλήματος δεν είναι αμελητέο: καθώς περνούν τα χρόνια, τα παιδιά συχνά μένουν πίσω στα μαθήματα, αποθαρρύνονται όλο και περισσότερο, πικραίνονται, συμπεριφέρονται διασπαστικά, συντάσσονται με τους ταραξίες και τους άλλους κακούς μαθητές και γενικά παρουσιάζουν βίαιη και επιθετική συμπεριφορά.
Όμως, η σχολική αποτυχία δε σημαίνει απαραίτητα και αποτυχία στη ζωή. Πολλοί "κακοί μαθητές", όταν μεγαλώσουν, κερδίζουν αξιοπρεπώς τα προς το ζην, κάνουν οικογένεια και γίνονται ευτυχισμένοι και επιτυχημένοι ενήλικες. Αντίθετα, ορισμένοι "καλοί μαθητές" καταλήγουν να έχουν δυστυχισμένη ζωή, ως ενήλικες. Καλό είναι λοιπόν, να αποφορτιστούμε και να αποσυνδέσουμε τη σχολική αποτυχία με την επιτυχία ή αποτυχία στη ζωή μας.



Αγγελοπούλου Αριστέα

Σταϊκοπούλου Σερίνα

Σκούφη Στεφανία

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου