Η μανία των ΠΑΖΛ και η ιστορία τους!


Η προέλευση των puzzle μας πάει πίσω στο 1760, όταν στην Ευρώπη οι κατασκευαστές χαρτών, κολλούσαν τους χάρτες επάνω σε ξύλο και τους έκοβαν σε μικρά κομμάτια. Από τότε και μετά αυτή η μέθοδος χρησιμοποιήθηκε σαν εκπαιδευτικό παιχνίδι στα σχολεία για να μαθαίνουν τα παιδιά γεωγραφία, τοποθετώντας τα κομμάτια του χάρτη στη σωστή θέση. Έτσι το εκπαιδευτικό παζλ με το πέρασμα των χρόνων μετατράπηκε σε ψυχαγωγία απεικονίζοντας διαφορετικά θέματα όπως τα σημερινά παζλ.
Πρώτα οι Parker Brothers, εισήγαγε κομμάτια παζλ που ήταν σχηματικά (όχι μόνο τετράγωνα). Τα σχηματικά κομμάτια έκαναν πιο εύκολη τη συναρμολόγηση ενός παζλ. Δεύτερον υιοθετήθηκε το κλείδωμα των κομματιών μεταξύ τους, έτσι ώστε να μειωθεί ο κίνδυνος απώλειάς τους.
Κορύφωση της πώλησης παζλ αποτελεί το έτος 1929 (έτος παγκόσμιας οικονομικής κρίσης) όταν πωλούνταν ανά εβδομάδα 10 εκατ. παζλ. Η ολοκλήρωση ενός παζλ έδινε μια αίσθηση επιτυχίας σε μια περίοδο, που η ανεργία σκαρφάλωνε στο 25%. Αυτό επιτεύχθηκε με την εκτύπωση των παζλ πάνω σε χαρτόνι που επέτρεψε τους κατασκευαστές να μειώσουν σημαντικά το κόστος του.
Παράλληλα άνεργοι αρχιτέκτονες, μαραγκοί και τεχνίτες άρχισαν να κόβουν παζλ στα εργαστήρια των σπιτιών τους και να τα πουλάνε ή να τα ενοικιάζουν.

Το τέλος του 2ου Παγκοσμίου Πολέμου (1945) θα σημάνει και την αρχή του τέλους των εταιριών κατασκευής ξύλινων παζλ. Τα χρόνια αυτά η εταιρία Springbok εισήγαγε παζλ υψηλής ποιότητας σε χαρτόνι με αναπαραστάσεις από πίνακες ζωγραφικής.

Σήμερα πολλές εταιρείες ασχολούνται με τα παζλ, όχι μόνο τα απλά, αλλά και τα τρισδιάστατα! Επίσης τα παιδιά μπορούν να παίξουν παζλ και στο διαδίκτυο.  


Νίκος Δημήτρουλας: Εγώ έφτιαξα το πρώτο μου παζλ πριν από 2 χρόνια και συνολικά έχω φτιάξει 3 παζλ των 1000 κομματίων. Μου αρέσουν πολύ, γιατί περνάω τον ελεύθερό μου χρόνο ευχάριστα και επίσης γιατί μπορώ με αυτά να στολίζω το δωμάτιό μου.


 Αλέξανδρος Καραχάλιος: Εμένα μου αρέσει να φτιάχνω παζλ, ιδίως στον ελεύθερό μου χρόνο, μου αρέσουν πολύ και έφτιαξα το πρώτο μου παζλ πριν ένα χρόνο, έχω φτιάξει μέχρι στιγμής 2 παζλ των 1000 κομματίων. Το ωραίο με αυτά είναι ότι μόλις τελιώσω το ένα το κορνιζάρω και το κρεμάω στο δωμάτιό μου. Πιο πολύ μου αρέσει να τα φτιάχνω το καλοκαίρι, βάζω μουσική και περνάει τέλεια η ώρα μου μέχρι να έρθουν οι φίλοι μου για να φύγουμε. Με άλλα λόγια τα παζλ για εμένα είναι ένα πολύ διασκεδαστικό παιχνίδι αν και κάποιοι νομίζουν πως δεν είναι.  

Αλέξανδρος Καραχάλιος
Νίκος Δημήτρουλας

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου