Πλουτοχώρι, το χωριό μου!


      Ο τόπος όπου έχει κάποιος γεννηθεί και μεγαλώσει είναι το καλύτερο μέρος του κόσμου. Όπου και να πάει κάποιος πάντα θα αναπολεί το μέρος καταγωγής του και θα έχει την επιθυμία να επισκέπτεται το μέρος αυτό (αν δεν έχει την ευκαιρία να μένει μόνιμα εκεί). Έτσι και εγώ το χωριό μου το αγαπώ και θα το αναπολώ, αν κάποτε φύγω από αυτό για σπουδές.
    
Το χωριό μου,το Πλουτοχώρι βρίσκεται στο νομό Ηλείας, ανήκει στο Δήμο Ανδρίτσαινας-Κρεστένων και απλώνεται σε ένα λεκανοπέδιο όπου γύρω γύρω υπάρχουν όμορφα καταπράσινα βουνά. 


 Υπάρχουν διάφορες ονομασίες του χωριού,  όπως : “Τόγια”, “Καστράκι”,”Νταβιλάς” και “Πλουτοχώρι”, η οποία είναι και η επικρατέστερη.

     Το χωριό μου βρίσκεται κοντά στον Αλφειό ποταμό, και πριν από μερικά χρόνια είχε γίνει αναδασμός, έργο κατά το οποίο είχε γίνει ανακατανομή των γεωργικών εκτάσεων για ομοιόμορφη κατανομή της  ιδιοκτησίας.
      Το χωριό αυτό χτίστηκε περίπου το 1975,   ύστερα από μετακίνηση του παλαιού χωριού λόγω ενός μεγάλου σεισμού που σημειώθηκε το 1965. Το χτίσιμο του νέου χωριού ήταν εύκολη υπόθεση καθώς οι κάτοικοι βοηθήθηκαν πολύ από το κράτος με τη μορφή χαμηλότοκων δανείων. Η ονομασία Πλουτοχώρι οφείλεται στο ότι η τοποθεσία του νέου  χωριού είχε πολλούς αμπελώνες. Ήταν πλούσιο με πολλά αμπέλια και έτσι οι κάτοικοι ήταν πλούσιοι σε εισόδημα, καθώς έρχονταν έμποροι από διάφορα μέρη για να αγοράσουν τα σταφύλια τους.

    Το χωριό μου δηλαδή είναι σχετικά νεόχτιστο. Τα σπίτια του είναι αρκετά καινούρια και  η ρυμοτομία του χωριού είναι περίπου σχέδιο πόλεως. Οι κάτοικοι του χωριού (200 στο σύνολο μόνιμοι), ασχολούνται κυρίως με τη γεωργία, την κτηνοτροφία και τη μελισσοκομία. Δηλαδή τα προϊόντα που παράγουμε είναι: λάδι, καλαμπόκι, σιτάρι, μέλι.
    Έχει Δημοτικό Σχολείο, αλλά, δυστυχώς από πέρυσι δεν λειτουργεί λόγω συγχώνευσης των σχολείων. Τα παιδιά λοιπόν για οποιοδήποτε σχολείο (Νηπιαγωγείο, Δημοτικό, Γυμνάσιο και Λύκειο) μεταφέρονται με λεωφορείο στην Κρέστενα που απέχει 12 χιλιόμετρα.
     Στο κέντρο του χωριού υπάρχει μια πολύ όμορφη εκκλησία. Ακριβώς δίπλα της υπάρχει ένα πολύ όμορφο γήπεδο όπου πραγματοποιούνται ποδοσφαιρικοί αγώνες και περνούν ευχάριστα το χρόνο τους οι νέοι του χωριού μου. Στο κέντρο του χωριού υπάρχει μια όμορφη πλατεία. Αξίζει να σημειώσουμε ότι στο χωριό μου μπορούν να περάσουν και κάποιοι που έχουν προορισμό άλλα εξίσου όμορφα χωριά, όπως π.χ. την Ανδρίτσαινα. Υπάρχουν ταβέρνες και καφενεία στα οποία  οι κάτοικοι ή οι περαστικοί περνούν ευχάριστα  την ώρα τους.

 

     Όσον αφορά το κλίμα,δυστυχώς έχει αρκετή υγρασία και για το λόγο αυτό το κρύο το χειμώνα είναι έντονο και το καλοκαίρι η ζέστη ανυπόφορη. Παρότι δεν είναι και λίγες οι φορές που βαριέμαι επειδή δεν έχω αρκετούς φίλους εκεί, ωστόσο πιστεύω ότι το μέρος αυτό θα μείνει βαθιά χαραγμένο στη μνήμη μου.
Βασιλική Γαλανοπούλου

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου