Νανουρίσματα από τις Ράχες

1.

Καλορίζικο  και  καλοτελειωμένο,
που  σε έχει  αφέντη  ο  Χριστός   καλομελετημένο.
Κοιμήσου  που  να  σε χαρεί η μάνα  που σε γέννα,
κι  ο αφέντης  που σε  έκανε να δει  καλά από σένα.
Ο  ύπνος  σου  στα  μάτια  μου  και  η  υγειά  μου  στη  χαρά  σου,
κι  η  αγρυπνία σου  μετράγαμε  να  κάνουν  τα  προικιά  σου.

2.
Έλα  ύπνε  απ τα  κλαράκια 
και  δροσιά  απ΄ τα  χορταράκια,
να  κοιμήσεις  τα  παιδάκια. 
 Έλα  ύπνε  ύπνωσε  το
και  γλυκά  αποκοίμισε  το.
Έλα  ύπνε  από  τα  νερά 
κι  από  τις  ράχες,  τα  βουνά.

3.
Η γιαγιά και το εγγονάκι. Ιακωβίδης
Νάνι -  νάνι  το  μικρό  μου,
Νάνι -  νάνι  το  χρυσό  μου,
Νάνι -  νάνι  το  κουκλί  μου.
 Έλα  ύπνε  και  πάρε  το
κι άμε  στα  περιβόλια
και  γέμισε  του  την  ποδιά
τριαντάφυλλα  και  ρόδα.

4.
Νάνι -  νάνι  το  παιδί  μου,
Νάνι - νάνι  το  μωρό  μου,
κοιμήσου  με  την  Παναγιά
και  με  τον  αϊ  Γιάννη,
με  τον  δεσπότη,  τον Χριστό
και  όπου  πονείς  να  γιάνει.

5.
Κοιμήσου  εσύ  μωράκι  μου,
σε  κούνια  σιδερένια,
σε  ρουχαλάκια  κεντητά
και  μαργαριταρένια.
Κοιμήσου  εσύ  παιδάκι  μου
και  η  μοίρα  σου  δουλεύει
και  το  καλό  σου  ριζικό

σου  κουβαλάει και  φέρνει.

Παραδοσιακά νανουρίσματα που κατέγραψε η μαθήτρια Νάνσυ Πρίνου από τη γιαγιά της.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου