Συνέντευξη από έναν Πυροσβέστη

Συνέντευξη από έναν απλό καθημερινό ήρωα κι αγωνιστή, έναν πυροσβέστη...

Πώς και γιατί επιλέξατε αυτό το επάγγελμα;
Αυτό το επάγγελμα το επέλεξα γιατί ήταν ένα από τα αγαπημένα μου επαγγέλματα από όταν ήμουν μικρός.
 Πώς γίνατε πυροσβέστης; Ποια ήταν η εκπαίδευση που λάβατε;
Από το 2003, που ήμουν στην πυροσβεστική σαν εποχιακός, παρακολουθούσα την εκπαίδευση κάθε χρόνο τον Ιούνιο. Από το 2012, που είμαι πενταετής πέρασα από σχολή για δυο μήνες και μετά ορκίστηκα πυροσβέστης. Η εκπαίδευση που κάναμε είναι σε θέματα που αφορούν το δάσος, την αντιμετώπιση τροχαίων ατυχημάτων, σεισμούς και κατάσβεση πυρκαγιών σε σπίτια ή άλλους χώρους.
3.      Πείτε μας ένα δύσκολο, αλλά και ένα αστείο συμβάν που έχετε ζήσει στην υπηρεσία σας.
Το πιο δύσκολο κι οδυνηρό συμβάν ήταν στις φωτιές του 2007. Ήμουν στην Αμαλιάδα σε άλλη φωτιά και μάθαμε ότι έχει πιάσει φωτιά ο Λαπήθας και ότι έχουν καεί και κάποιοι άνθρωποι και πως ανάμεσα τους ήταν και τρεις πυροσβέστες. Δεν θέλαμε να το πιστέψουμε μέχρι την άλλη μέρα, που σχολάσαμε και ήρθαμε και είδαμε όλη αυτή την καταστροφή.
Το πιο αστείο περιστατικό, που θυμάμαι, είναι όταν μας κάλεσαν να πιάσουμε έναν παπαγάλο που είχε φύγει από το κλουβί του και ο ιδιοκτήτης του δεν μπορούσε να το πιάσει και η αλήθεια είναι πως πέρασε αρκετή ώρα για να τον πιάσουμε.
4.      Έχετε κινδυνέψει ποτέ;
Μια φορά κινδύνευσα σε φωτιά στα Μακρίσια. Ήμουν μπροστά και έσβηνα ώσπου κάποια στιγμή τελείωσε το νερό. Ο καπνός πολύς και δεν μπορούσα να αναπνεύσω, τότε έπεσα αμέσως κάτω στο χώμα, για να μπορέσω να ανασάνω, γιατί ο καπνός ανεβαίνει πάνω και κάτω μένει το οξυγόνο, έτσι και σώθηκα.
5.      Είχατε βρεθεί στην μεγάλη φωτιά του 2007; Τι θυμάστε απ’ αυτό το τραγικό συμβάν;
Όταν ξεκίνησε η φωτιά του 2007 ήμουν στην Αμαλιάδα σε άλλη φωτιά. Ήρθα τη δεύτερη μέρα και είδα όλη αυτή την καταστροφή. Άνθρωποι, χωριά, δάση, όλα καμένα, παντού φωτιά και στάχτη… Επικρατούσε πανικός, πόνος, απόγνωση και θλίψη...
6.      Τι  θα σκεφτόσασταν αν θα ήθελαν  τα παιδιά σας να ασχοληθούν με το δικό σας επάγγελμα;
Το μόνο που θα σκεφτόμουν ήταν να μην ζήσουν και αυτά όλη αυτή την καταστροφή του 2007 που έζησα εγώ.
7.      Είσαστε ευχαριστημένος με το μισθό σας ; Τι θα συμβουλεύατε έναν νέο που θέλει να ακολουθήσει το επάγγελμά σας;
Με τα σημερινά δεδομένα (στην Ελλάδα της κρίσης) είμαι ευχαριστημένος με το μισθό μου.
Η συμβουλή που θα έδινα σε έναν νέο είναι να ακολουθήσει αυτό το επάγγελμα, 
μόνο αν πραγματικά το αγαπάει και να είναι πάντα προσεκτικός.
Ιωάννα Δημητρουλοπούλου


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου